Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2019.12.19

A korai idegen nyelvi fejlesztés elmélete és gyakorlata

Márkus É. – Trentinné Benkő É. (2014) (szerk.): A korai idegen nyelvi fejlesztés elmélete és gyakorlata. ELTE Eötvös Kiadó. Budapest.

 

http://tamop2014.tok.elte.hu/dok/szakmai_anyagok/tp_modszertani_anyagok/Markus_Trentinne_2014_A_korai_idegennyelvi_fejlesztes_elmelete_es_gyakorlata.pdf

 

A tanulmányból az angol, és magyar nyelvű tanulmányokat volt lehetőségem tanulmányozni, német nyelvtudás hiányában.

A kötetnek leginkább az óvodai nevelésre vonatkozó részeit olvastam át, de betekintettem az általános iskolai tanulmányokba is.

Nagyon jó volt olvasni az egyes óvodák nevelési programjáról, melyekben megjelenik az idegennyelv elsajátítása. Jó, hogy már egyre több óvoda elhivatott, hogy a gyermekeknek minél szélesebb teret adjon a nyelvoktatás terén, miék kevesebb hátránnyal, nehézséggel kezdjenek majd bele az általános iskolai tanulmányaikba, azok között is a nyelvtanulásba.

Izgalmas felvetéseket lehet olvasni a kötetben: anyanyelvi, vagy idegen nyelvi pedagógus legyen, hagyományápolás- pótlás szükségessége, az egymás melletti kultúrák egy csoporton belül, nemzetközi, és hazai kutatásokról olvasmány

A legérdekesebb, és egyben legtanulságosabb cikk számomra a Furcsa Laura – Sinka Annamária (Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti és Pedagógia Kara, Jászberény): Kétnyelvű óvodából érkező gyerekek nyelvi beilleszkedése, előmenetele az általános iskola alsó tagozatában.  Nagyon jó, hogy felhívja a figyelmet az óvoda-iskola átmenet problematikájára, az idegennyelv tanulás területén is.