Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2019.12.19

Angol nyelv az óvodában

Koloszár Ibolya (2010)  AZ ANGOL NYELV AZ ÓVODÁBAN.LÉTÜNK 2010/4. 75–84. NYME BPK, Nyelvi és Kommunikációs Intézet, Sopron

 

Az író bemutatja az idegen nyelvek elsajátításának a forduló pontját, az UNIÓ-hoz való csatlakozással. Megemlíti, hogy milyen érvek, és ellenérvek vannak a korai, óvodai idegen nyelv elsajátítása mellett, ellen, de ezeket nem teszi mérlegre.  Sokkal inkább bemutatja a korai kezdés előnyeit, sokszínű lehetőségeit

"Az idegen nyelvi nevelés által a gyermekek gondolkodása rugalmasabbá válik (KOVÁCS), kifejezőkészségük gyorsabban fejlődik, kialakul egészséges alkalmazkodóképességük, empatikusabbak lesznek. A motiváció megteremtéséhez és fenntartásához biztonságos, meleg, elfogadó légkört kell teremtenünk. Óvodáskorban a legfőbb cél az idegen nyelv iránti pozitív attitűd kialakítása, a helyes artikulációs bázis megalapozása, a kommunikációs készségek, mindenekelőtt a hallás utáni értés és a beszédkészség fejlesztése. "

A dolgozat kitér az óvodapedagógusok képzési hátterére is, a speciális feladatokra. Bemutatja a gyakorló óvoda pedagógiai programját, ami jó példának szolgál, hogyan lehet az angolt, mint idegen nyelvet játékosan bevinni az óvodai életbe.