Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


AZ ANYANYELV-ELSAJÁTÍTÁS ÉS AZ IDEGENNYELVTANULÁS ÖSSZEFÜGGÉSEINEK MEGKÖZELÍTÉSEI – EGY KÖZÖS ÉRTELMEZÉSI KERET LEHETŐSÉGE

Cikkek

2019.12.19

AZ ANYANYELV-ELSAJÁTÍTÁS ÉS AZ IDEGENNYELVTANULÁS ÖSSZEFÜGGÉSEINEK MEGKÖZELÍTÉSEI – EGY KÖZÖS ÉRTELMEZÉSI KERET LEHETŐSÉGE.

Sominé Hrebik Olga (2011)  AZ ANYANYELV-ELSAJÁTÍTÁS ÉS AZ IDEGENNYELVTANULÁS ÖSSZEFÜGGÉSEINEK MEGKÖZELÍTÉSEI – EGY KÖZÖS ÉRTELMEZÉSI KERET LEHETŐSÉGE. MAGYAR PEDAGÓGIA 111. évf. 1. szám 53–77. 

 

A szerző , a tanulmányban szakirodalmi áttekintés alapján feltárta az anyanyelv-elsajátítás és az idegennyelv-tanulás közötti összefüggések megközelítéseit. Rámutattak az anyanyelvelsajátítás és az idegennyelv-tanulás folyamataiban megragadható hasonlóságokra és különbözőségekre és ezek magyarázataira. Beszámoltak olyan elméleti és empirikus kutatási eredményekről, amelyek az anyanyelvi tudás és az idegennyelv-tanulás sokrétű öszszefüggéseit bizonyították. Többek között  Az anyanyelv-elsajátítás és az idegennyelv-tanulás összegző modelljét, ami számomra nagyon látványosan mutatta be a nyelvelsajátítás tényezőit.  Valamint összegezte azokat a tényezőket, amelyek jelen vannak a nyelvelsajátításban-tanulásban, és kölcsönhatásukban befolyásolják a tanulás eredményességét. 

 
Teljes bejegyzés